به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اسماعیل دوستی در جلسه علنی امروز شورای شهر با اشاره به بازدید اخیر خود از دره فرحزاد و اوین- درکه گفت: محدوده این دو دره توسط شهرداری های مناطق 5 و 2 خریداری شده و در حال تخریب است. البته شهرداری منطقه 5 در این موضوع جدی تر برخورد کرده و منطقه 2 تا حدودی ضعیف عمل کرده، اما به هر حال حجم عملیات در منطقه 2 بسیار بیشتر است که از این طرح عظیم توسط شهرداری تشکر و پیشنهاد می کنم شهرداری منطقه 3 در ده ونک هم همین کار را انجام دهد.

وی در ادامه گفت: دیروز جلسه ای با پورمحمدی، معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشتم و راجع به مطالبات شهرداری از دولت، برنامه ششم و بودجه 94 گفتگو کردیم.

دوستی خطاب به چمران گفت: شما ظاهرا درباره برنامه ششم در یک جلسه حضور داشته و این هفته هم جلسه دیگری دارید. در برنامه ششم برای کلانشهرها برنامه های مفصلی پیش بینی شده، اما ما از بند ق بودجه 93 غفلت می کنیم که در آن به پتانسیل ها و امکانات وزارت نفت برای کمک به حمل و نقل و شهرداری ها اشاره شده است.

عضو شورای شهر تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی منتظر ارائه طرحی از سوی شهرداری برای استفاده از امکانات این بند است، در حالی که تا کنون هیچ طرحی از سوی شهرداری در این خصوص ارائه نشده و تاکید می کنم لازم است هر چه سریعتر این کار انجام شود.

قدردانی اعضای شورا از خدمات شهرداری در اربعین

در جلسه علنی امروز شورای شهر، رئیس شورای شهر از خدمات شهرداری تهران در اربعین قدردانی کرد.

مهدی چمران در این خصوص گفت: هر کسی در کربلا ما را می دید، بابت خدمات شهرداری قدردانی می کرد و فقط یک نفر را دیدم که از نحوه خدمات رسانی شهرداری ناراضی بود.

وی ادامه داد: برنامه های امسال شهرداری برای اربعین حسینی حقیقتا با سال های قبل متفاوت بود که جا دارد از دوستان و همه دست اندرکاران تشکر کنم.

تقدیر چمران از پیرهادی

چمران همچنین از محسن پیرهادی، عضو شورا و رئیس سازمان بسیج شهرداری نیز برای خدمات رسانی در آن سوی مرز، به ویژه برپایی موکب های عظیم در بین راه کربلا و نجف و در شهر کربلا تشکر کرد.

اسماعیل دوستی، عضو دیگر شورا نیز از خدمات شهرداری در ایام اربعین قدردانی کرد.

ولی الله شجاع پوریان، عضو شورا نیز با اشاره به خدمات شهرداری پیشنهاد کرد سپاس نامه ای برای تقدیر از زحمات دست اندرکاران شهرداری در اربعین از سوی شورا تهیه شود.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با اشاره به عدم توفیق خود برای حضور در کربلا در ایام اربعین، برای سایر اعضا آرزوی قبولی طاعات و از شهرداری برای خدماتش در کشور عراق قدردانی کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز به دوفوریت و متن طرح «پیشنهاد به مجلس و دولت برای پیش‌بینی مطالبات شهرداری تهران از دولت در بودجه سال 94» رای مثبت دادند.

در جلسه علنی امروز شورا ضمن بررسی این طرح، رقم بدهی دولت به شهرداری تهران 7 هزار و 232 میلیارد تومان به اضافه یک میلیارد دلار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی اعلام شد.

چرا باید یقه دولت فعلی را بگیریم؟

احمد دنیامالی به عنوان مخالف این طرح گفت: چه کسی گفته اگر دولت های قبلی به تعهدات خود عمل نکرده اند، ما باید یقه دولت فعلی را بگیریم؟ ما می دانیم این دولت توانایی مالی زیادی ندارد و در این شرایط، اعلام چهار میلیارد دلار بدهی دولت به شهرداری، باعث سقوط رنکینگ اقتصاد ما در سطح جهانی و ایجاد شائبه مقابله مدیریت شهری با دولت می شود.

وی ادامه داد: ما می توانیم به سادگی نامه ای بدهیم و از دولت بخواهیم بدهی اش به شهرداری را بپردازد. ضمنا ما که نمی توانیم برای خود رقمی را اعلام کنیم، باید با دولت نیز مذاکره و لابی کنیم و رقم نهایی را دربیاوریم.

دولت‌های قبلی به حمل و نقل کمک کردند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا اضافه کرد: خواهش می کنم یکطرفه به قاضی نرویم؛ در بحث حمل و نقل، ما از دولت های قبلی کمک های بسیاری گرفته ایم. به همین دلیل باید مبالغی را که تا کنون دریافت کرده ایم نیز در آمار بیاوریم.

وی درباره بدهی دولت به شهرداری بابت تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: اگر قرار بوده صندوق ذخیره ارزی یک میلیارد دلار به شهرداری تسهیلات بدهد و این کار را انجام نداده، چه کسی گفته این جزو مطالبات است؟ شاید خود شهرداری پیگیری نکرده است. این قبیل طرح ها در شرایط ما تاثیر می گذارد و نباید شرایطی ایجاد کنیم که افکار عمومی حساس شود و دولت را به پاسخگویی واداریم. باید ارقام را واقعی و عملیاتی کنیم، زیرا اگر دولت بخواهد کمک هم بکند، وقتی ببیند ما چانه خود را بزرگ برداشته ایم، از این کار منصرف می شود.

اسماعیل دوستی نیز به عنوان مخالف این طرح گفت: جدول هایی که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان ردیف های مطالبات شهرداری از دولت در این طرح ارائه داده، مورد توافق ما اعضای کمیسیون نیست. در جلسه با دوستان شهرداری قرار گذاشتیم بودجه مصوب هر سال را مطالعه کرده و بر آن اساس، ارقام مطالبات و ارقام تحقق یافته را نیز اعلام کنیم.

وی ادامه داد: بحث مطالبات ما تنها مربوط به این دولت نیست، بلکه دولت های گذشته نیز به شهرداری بدهکار بوده اند. این دولت یک سال است آمده و کل بودجه آن 12 هزار میلیارد نبوده که بخواهد این رقم را به ما بدهد!

محسن سرخو نیز در مخالفت با طرح مذکور گفت: بخشی از مطالبات ما از دولت، مربوط به بودجه سنوات قبل است که در خود بودجه می نویسند در صورت تحقق منابع، مصارف هم تحقق یابد. درست است که می گویند دولت به حمل و نقل چندان کمک نکرده، اما متروی فرودگاه امام (ره) و ورامین در بودجه سال های قبل دولت دیده شده و مبالغی را هم به آن اختصاص داده اند. بنابراین نباید پرداخت های دولت را هم نادیده بگیریم.

وی افزود: البته هر چه بتوانیم امکانات بیشتری از دولت بگیریم، بهتر است، اما ما نباید به جای شهرداری در شورا بنشینیم و صورت حساب در بیاوریم. مسئولان شهرداری باید دفترچه ای از صورت بدهی های دولت به شهرداری تهران تهیه کنند و آن را به سازمان حسابرسی ارائه دهند.

سرخو خاطرنشان کرد: ما به عنوان طلبکار اعلام طلب می کنیم، اما دولت به عنوان بدهکار باید این مبالغ را بپذیرد و وقتی این کار را می کند که سازمان حسابرسی این مطالبات را بررسی و تایید کند.

نتیجه صحبت‌ها با وزارت نفت چه شد؟

محمد سالاری با اشاره به جلسه وزیر نفت با شورای شهر گفت: برای من مشخص نشد که وقتی وزیر نفت به جلسه شورا آمد و در حضور دوستان شهرداری و شورا گفت ما حاضریم به هر میزانی که شهرداری بخواهد، از منابع وزارت نفت به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و به ویژه ریلی کمک کنیم، نتیجه عملیاتی این اظهارات چه شد.

وی تصریح کرد: به هر حال قیمت نفت کاهش یافته و دولت مشکلات بودجه ای دارد و الان اگر ما با لحن تحکم آمیز به دولت بگوییم این بدهی را بپردازید که بخش اعظم آن مربوط به دولت قبلی و زمان گرانی نفت بوده، درست نیست و فایده ای هم نخواهد داشت.

سالاری یادآور شد: دولت اعلام کرده می تواند بیش از این ارقام را هم از طریق وزارت نفت به شهرداری بپردازد، اما به نظرم لازم است درباره اقدامات عملیاتی وزارت نفت پس از جلسه با آقای زنگنه در شورا گزارشی ارائه شود.

اقبال شاکری به عنوان موافق طرح مورد بحث گفت: شهرداری هم مثل وزارتخانه ها یک دستگاه اجرایی است و باید سهمی که برای آن در بودجه دولت دیده شده، پیگیری و دریافت کنیم. موضوع آنقدر هم پیچیده نیست و نباید آن را بزرگ کنیم که مبادا منجر به عدم تحقق بدهی های دولت شود.

وی با انتقاد از ارائه ارقام بدهی دولت به شهرداری در فصل بررسی بودجه در مجلس گفت: شهرداری باید در طول سال این مطالبات را بررسی و به دولت ارائه کند، نه اینکه در فصل تصویب بودجه که منابع به اصطلاح جیره بندی می شود و همه به دنبال سهم خود از بودجه هستند، به دنبال این کار باشیم. ضمن اینکه بند 7 جدول مطالبات شهرداری از دولت درباره تسهیلات صندوق توسعه ملی، تسهیلات است و به مطالبات قطعی که حق ماست، ارتباطی ندارد و به نظرم باید آن را از سایر مطالبات جدا کنیم.

پرویز سروری نیز به عنوان موافق طرح گفت: از نظر حقوقی، دولت های مستقر، دولت های مستمر هستند و نمی توان گفت بدهی دولت قبلی به دولت فعلی ربطی ندارد، زیرا دولت یک مجموعه پیوسته و متعلق به کشور است و مطالبات و بدهی های آن ساری و جاری است.

سوق دادن شهرداری به سمت درآمدهای پایدار

وی ادامه داد: ما به دنبال سوق دادن شهرداری به سمت درآمدهای پایدار هستیم، بنابراین نمی توانیم بگوییم شهرداری شهر را اداره کند، درآمد ناپایدار نداشته باشد، تراکم نفروشد و طلبش از دولت را هم نگیرد. پس شهرداری چطور باید شهر را اداره کند؟ بخش اعظم درآمدهای پایدار شهرداری، سهم دولت است، اما بدون تعارف دولت های قبلی و فعلی فرهنگ پرداخت مطالبات شهرداری را ندارند، با این تفاوت که دولت قبلی اخم می کرد و بدهی اش را نمی داد، دولت فعلی لبخند می زند و بدهی ها را نمی دهد!

سروری تاکید کرد: بنابراین به نظرم در یک فرایند منطقی، دوستانه و بدون وارد آوردن فشار به دولت، باید پیگیر مطالبات خود باشیم.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز به عنوان طراح طرح مذکور گفت: سهم یک میلیارد دلاری شهرداری از صندوق توسعه ملی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تصویب شده و قانون لازم الاجرا است. ضمن اینکه پیش از این ما سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده را مستقیما از خزانه دریافت می کردیم، اما دولت قصد دارد مدیریت این مبالغ را نیز خودش بر عهده بگیرد. در حالی که تمام این ردیف ها تخصیص یافته است و با این حال دولت آنها را نمی پردازد.

رئیس شورای شهر گفت: ما قصد تقابل با دولت را نداریم، بلکه این طرح برای بودجه گرفتن از دولت، مثل پول تو جیبی گرفتن از پدری مهربان است که بچه ها بر سر او می ریزند تا سهم خود را بگیرند! در کمیسیون تلفیق نیز اوضاع به همین گونه است و هر کسی از هر جایی سعی می کند سهمی دریافت کند و این کار با دوستی و صمیمیت انجام می شود. هفت هشت سال است که ما مشابه این طرح را به مجلس ارائه می دهیم و هر سال هم در دریافت مطالبات شهرداری تا حدی موفق بوده ایم.

در ادامه معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری در توضیح ارقام ذکر شده در طرح گفت: اشخاص حقیقی مسئول بدهی خود هستند، اما اشخاص حقوقی باید جوابگوی بدهی گذشتگان خود باشند. سال آینده هم به دلیل سقوط ارزش نفت از لحاظ مالی برای دولت به بدی امسال است. اما ما اصرار نداریم که امسال بدهی ما را بدهند.

محمود صلاحی خاطرنشان کرد: دولت هم بدهی های خود را به ما قبول کرده است. اما الان وضعیت دولت طوری نیست که بتواند مطالبات ما را یکجا بپردازد. ما می توانیم با همراهی دولت این رقم را بررسی کرده و به طور دقیق تعیین کنیم. دولت هم آن مقداری که می تواند، به صورت نقدی و باقی را به شکل غیرنقدی در قالب سهام، کارخانه و ... به شهرداری بدهد و ما در بودجه غیرنقد شهرداری، آن را برای تهاتر در نظر می گیریم.

وی تصریح کرد: با این همه، بخشی از مطالبات ما توسط مردم به خزانه دولت ریخته و وصول شده، اما دولت به ما نمی دهد. مثلا دولت 60 درصد سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی را نمی تواند از خزانه برداشت کند، زیرا این پول متعلق به ما و مسدود است.

صلاحی اضافه کرد: ما این جداول و ارقام بدهی دولت به شهرداری را به دولت می فرستیم و اگر ارقام را قبول کردند، بحث می کنیم که طی چه مدتی و به چه ترتیبی به ما پرداخت کنند.

مهدی چمران نیز در پایان گفت: در سال 82 بدهی دولت به شهرداری 600 میلیارد تومان بود که باز هم آن را پرداخت نکردند. بعد هم وقتی احمدی نژاد خودش رئیس جمهور شد، درخواست پرداخت مطالبات شهرداری را مطرح کردیم که در روند حسابرسی، رقم آن به 400 میلیارد تومان کاهش یافت. اما از این میزان هم مجلس تنها 50 میلیارد آن را تصویب کرد. برای همین تاکید دارم که از همین ابتدا این طرح و ارقام آن را به مجلس بدهیم که اگر قرار است از آن بکاهند، این کار را همین الان انجام دهند.

وی افزود: بنابراین پیشنهاد می کنم رقم بدهی دولت به شهرداری 7 هزار و 232 میلیارد تومان اعلام شده و رقم تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز به دلار و به رقم یک میلیارد دلار ذکر شود و این ارقام با حسابرسی مشترک با دولت، به تایید دولت نیز برسد.

در نهایت این پیشنهاد به رای گذاشته شده و به تصویب اعضای شورا رسید.

دولت از صندوق توسعه ملی 3 میلیارد دلار به سرمایه گذاران حمل و نقل عمومی بدهد

در جلسه علنی امروز شورای شهر، دوفوریت و متن طرح «پیشنهاد به دولت و مجلس مبنی بر اختصاص سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران بخش خصوصی در امور حمل و نقل عمومی» را به تصویب رساندند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص دوفوریت این طرح گفت: مصوبه قبلی شورای شهر در خصوص ساخت و ساز در باغات، این بود که باغات 30 درصد سطح اشغال داشته و 70 درصد باقی، فضای سبز باقی بماند. اما در عمل به دلیل جامع نبودن مصوبه و بی دقتی شهرداری ها در اجرای آن، شاهد بودیم به طبقات زیرزمین تا 70- 80 درصد هم مجوز سطح اشغال داده می شد.

محمد سالاری ادامه داد: بر اثر اجرای ناصحیح مصوبه شورای شهر، درختان به دلیل گودبرداری و در زمان ایجاد رمپ و لوپ ها برای رسیدن به طبقات زیرزمین قطع می شدند. در فضای حیاط نیز اقدام به ایجاد استخر و آلاچیق می کردند و درختان به هر شکل نابود می شدند.

احمد دنیامالی نیز گفت: امکان ندارد به برج باغ ها 30 درصد سطح اشغال بدهید و انتظار داشته باشید 70 درصد باقیمانده درخت باقی بماند. اما می توانیم الزام کنیم در روف گاردن ها (باغ های پشت بام) حتما باید به ازای هر یک درختی که قطع می شود، پنج درخت کاشته شود. ضمنا این مصوبه نباید عطف به ماسبق شود.

محمدمهدی تندگویان نیز به عنوان طراح طرح گفت: این مصوبه تاکید مجدد بر مصوبات قبلی دارد؛ زیرا مصوبات قبلی اجرا نمی شود.

احمد مسجدجامعی نیز گفت: با توجه به مشکلات آب، گرمای هوا و ... تحمیل روف گاردن به مالکان درست به نظر نمی رسد و این طرح اجرایی و عملیاتی نیست.

غلامرضا انصاری نیز هشدار داد: این مصوبه از مصوبات بحران ساز شورای شهر برای حفظ باغات است.

دنیامالی نیز گفت: اگر سطح اشغال طبقات پایین تر از منفی یک را هم به 30 درصد محدود نکنیم، باز هم شاهد قطع درختان خواهیم بود.

رئیس شورای شهر گفت: شهرداری برای سطح اشغال طبقات منفی یک تا 45 درصد هم مجوز می داد، اما همه این موارد را منتفی کردیم و شهرداری را ملزم کردیم که در طبقه منفی یک نیز تنها تا 30 درصد مجوز سطح اشغال بدهد. در حال حاضر هر کسی که مجوز برج باغ دریافت می کند، ساختمان را با سطح اشغال 30 درصد می سازد و 70 درصد باقی مانده را صرف ساخت استخر، پارکینگ، آلاچیق و ... می کند.

مهدی چمران افزود: ما مالکان را ملزم می کنیم که در 70 درصد باقی مانده زمین، اگر درخت وجود دارد، آن را حفظ کرده و اگر درخت نیست، طبق نقشه مصوب درخت بکارند. علاوه بر این، شورای شهر پیش از این درباره روف گاردن مصوبه ای تشویقی داشته، اما قصد نداریم آن را الزامی کنیم.

شهرداری بعد از کاشت درخت در 70 درصد مساحت باغ پایان کار می‌دهد

در نهایت با تصویب طرح مذکور از سوی اعضای شورای شهر، شهرداری ملزم شد تنها بعد از کاشت درخت در حداقل مساحت 70 درصد عرصه باغات، پایان کار صادر کند.

نماینده کمیسیون شهرسازی شورا به ستاد مناسب سازی فضاهای شهری برای جانبازان می رود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز با تصویب طرحی دوفوریتی، رای به معرفی نماینده کمیسیون شهرسازی و معماری شورا به ستاد مناسب سازی فضاهای شهری برای جانبازان و معلولان جسمی- حرکتی دادند.

این ستاد که در راستای مصوبات قبلی شورا تشکیل شده بود، در زمانی شکل گرفت که شورای شهر تنها سه کمیسیون داشت و نماینده کمیسیون عمران به عنوان نماینده شورای شهر در آن حضور می یافت.

اما با توجه به افزایش تعداد کمیسیون های تخصصی شورا از سه به شش کمیسیون در دوره چهارم و تشکیل کمیسیون شهرسازی و معماری به عنوان کمیسیون صاحب نظر در امور معماری و شهرسازی، اعضای شورا رای به افزایش تعداد نمایندگان شورا در ستاد مناسب سازی دادند.

ضمنا تاکید شد که یکی از دو نماینده شورا در این ستاد، باید حتما از کمیسیون شهرسازی و معماری انتخاب شود.

احداث پیاده راه ولیعصر بین ونک و پارک وی عادی بررسی می‌شود

در جلسه علنی امروز شورا، در جریان بررسی یک فوریت طرح، اسماعیل دوستی گفت: امروز بحث پیاده راه در کلانشهرها یک بحث جدی است. اگر به فکر مردم هستید، این قسمت از خیابان ولیعصر، زیباترین نقطه ای است که می توانیم پیاده رو را به پیاده راه تبدیل کنیم و مردم با یک مبلمان شهری مدرن، بتوانند در آن تفریح کنند.

وی ادامه داد: شهرداری می تواند لایحه ای به شورا بیاورد و طی مدت اجرای برنامه پنج ساله دوم این اتفاق بیفتد. در سال گذشته، ناجا در این مسیر یک بیمارستان ساخت که در حد فاصل میدان ونک تا چهارراه پارک وی، این بیمارستان تنها ساختمانی است که دید کوه ها را کور می کند. کسی که این پروانه را صادر کرده، نگاه شهری نداشته است.

عضو شورای شهر اضافه کرد: همان موقع نامه به قالیباف نوشتم که جلوی این پروژه را بگیرد. اگر قرار است آستان قدس رضوی هم پمپ بنزین باغ فردوس را به مجتمع تجاری تبدیل کند، 10 متر عقب نشینی کند تا بتوانیم پیاده راه را بسازیم و از سوی دیگر، جلوی منظر شهری گرفته نشود.

دوستی افزود: با این حال، حد فاصل بسیاری از سازمان هایی که بر خیابان ولیعصر قرار دارند با حریم خیابان، یک نرده است که برای اجرای پیاده راه، می توانند آن را برداشته و عقب نشینی کنند.

محسن پیرهادی به عنوان مخالف طرح گفت: قیمت زمین در این منطقه گران است و در فاصله 100 متری آن کسی را نمی بینید که رد شود. مردم در این مسیر با خودرو تردد می کنند و این کار تنها هزینه سنگینی به شهر تحمیل می کند.

مرتضی طلایی به عنوان موافق گفت: ممکن است اجرای این طرح مدتی طول بکشد، اما به جای آن باقیات صالحاتی است که برای شهر باقی می ماند و به نظرم امر بسیار خوبی است.

حبیب کاشانی در مخالفت با طرح گفت: در تهران اولویت های بسیار مهمتری داریم و بضاعت ما در بودجه نیز محدود است. به همین دلیل درخواست می کنم اجازه بدهید این طرح کارشناسی شده و هزینه آن نیز برآورد شود، سپس به آن رای بدهیم.

احمد مسجدجامعی نیز در موافقت با طرح گفت: ایجاد پیاده راه برای شهر 10 میلیونی تهران بسیار ضروری است و به نظرم این طرح از اولویت های شهر است. می توانیم اکنون به یک فوریت آن رای داده و سپس در کمیسیون ها زمان بندی و نحوه اجرای آن را تعیین کنیم.

محمدمهدی تندگویان به عنوان مخالف گفت: در پیاده راه باید انگیزه تردد برای عابران وجود داشته باشد که این انگیزه در خیابان ولیعصر وجود ندارد. الان پیاده روی خیابان ولیعصر پهن و مناسب است و نیازی به تعریض ندارد. چه جذابیت خاصی در این پیاده رو برای تردد عابران وجود دارد؟ به نظرم این طرح بی معنی است و خیابان ولیعصر جای اجرای پیاده راه نیست.

محمد سالاری نیز در مخالفت با طرح گفت: اعتبارات مورد نیاز این پروژه شاید به اندازه کل بودجه امسال شهرداری باشد. البته ما قبول داریم که فضاهای شهری باید به سمت پیاده مدار بودن بروند و این از احکام مورد تاکید طرح های جامع و تفصیلی نیز هست. اما چرا از ونک تا پارک وی باید این کار انجام شود؟

وی افزود: علاوه بر این، پیاده راه باید متکی بر حضور عامه مردم باشد و بدون کاربری های اطرافش شکل نمی گیرد. در خیابان 17 شهریور به رغم اینکه شهرداری زحمت کشیده و از نظرات مشاور نیز بهره برده، اما پیاده راه شکل نگرفته و خود دوستان هم اعتقاد دارند که مطالعات امکان سنجی باید از قبل انجام شود. ضمنا با بودجه این پروژه می توانیم ده ها پیاده راه با کاربری انبوه ایجاد کنیم.

غلامرضا انصاری به عنوان موافق گفت: ضرورت ندارد ظرف یک سال این کار را انجام دهیم که به مشکل منابع مالی بخوریم. می توانیم این پروژه را طی 10 سال اجرا کنیم. ولی باید توجه داشته باشیم که ولیعصر یک خیابان بین المللی است و اجرای این طرح در آن می تواند در جذب توریست موثر باشد.

وی افزود: بعد از یک طرفه شدن ولیعصر، کسبه سمت خط ویژه آسیب دیدند. اما برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در پیاده راه، می توانیم فضاهایی تفریحی مثل رستوران و ... در این مسیر ایجاد کنیم. ضمن اینکه این مصوبه می تواند جلوی ساخت و سازها در آینده را بگیرد تا اتفاقاتی که در بیمارستان ناجا افتاد، برای دیگر زمین ها رخ ندهد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس